خرید تلویزیون

فروشگاهی که برای خرید تلویزیون از اینترنت شما را یاری خواهد کرد

خرید تلویزیون

فروشگاهی که برای خرید تلویزیون از اینترنت شما را یاری خواهد کرد

تلویزیون ال جی یا سامسونگ؟کدام بهتر است؟

مقایسه دو برند قوی سازنده تلویزیون با هم

ال جی یا سامسونگ بهترین کدام است؟

انتخاب بین تلویزیون های سامسونگ و ال جی؟ اگر مطمئن نیستید که کدام یک از مارک های تلویزیونی مناسب شماست ، ما این تخصص را داریم که به شما کمک کنیم بهترین تصمیم ممکن را برای نیازها ، بودجه و از همه مهم تر سلیقه های شخصی خود بگیرید.

هر ساله دور جدیدی از تلویزیون های هوشمند به بازار عرضه می شود که پنل های بزرگتر ، تصاویر بهتر و پردازنده های اصلی نصب شده فقط خواستار مکانی در خانه شما هستند - اما وقتی نوبت به LG در مقابل تلویزیون های سامسونگ می رسد ، کدام یک را باید انتخاب کنید؟

  

بیایید با آن روبرو شویم ، بیشتر تلویزیون ها در نگاه اول تقریباً یکسان هستند. مطمئناً ، برخی از آنها بزرگتر یا باریک تر از سایرین خواهند بود ، و LG و Samsung سامسونگ با استفاده از فاکتورهای جدید برای مجموعه های سطح بالای خود آزمایش کرده اند - آیا هنوز OLED قابل چرخش ال جی را دیده اید؟ اما در پایان روز ، شما یک مستطیل خریداری می کنید ، و گاهی اوقات درک این مسئله که چه چیزی واقعاً یکی از دیگری را متفاوت می کند دشوار است.


آنچه سامسونگ و ال جی را از هم جدا می کند مقیاس آنهاست: آنها به عنوان بزرگترین فروشندگان تلویزیون در سراسر جهان رتبه بندی می شوند و آنها را برای هر کسی که صفحه نمایش جدیدی را برای خانه خود خریداری می کند به یک شرط احتمالی تبدیل کرد. بنابراین اگر از یکی از بزرگترین مارک های تلویزیون خارج از کشور می خواهید ، این راهنمای تلویزیون Samsung vs LG باید به شما در تصمیم گیری آگاهانه درباره اینکه کدام یک برای شما مناسب است کمک کند.


می خواهید بخرید؟ پرش به بهترین تلویزیون های سامسونگ و بهترین راهنمای تلویزیون های LG ما

Samsung vs LG TV: نمای کلی

سامسونگ و ال جی دو تولید کننده در مقیاس بزرگ هستند که تلویزیون های هوشمند را برای هر دو قیمت بالا و پایین قیمت به فروش می رسانند ، هرچند که دارای فناوری های پنل کمی متفاوت برای مجموعه های سطح بالا هستند.


هر دو تولید کننده کره جنوبی هستند که در سطح جهانی تلویزیون ها را می فروشند ، و در انگلستان و آمریکا حضور زیادی دارند - برخلاف پاناسونیک یا فیلیپس ، که در آمریکای شمالی مجوز ندارند - با یک پایگاه نصب بزرگ و تلویزیون های گسترده ای که هر سال راه اندازی می شوند.


مقایسه قیمت گذاری با توجه به چند مجموعه سامسونگ و ال جی هر سال ، سخت است ، از LED های 32 اینچی و تلویزیون های 4K بودجه گرفته تا مجموعه های 8K فوق العاده که هزاران دلار / پوند از آن استفاده می کنند. هر اندازه ، شکل ، وضوح وضع یا بودجه مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید ، یا پوشش شما را خواهد گرفت.


سامسونگ و ال جی نیز در بازار بسیار رقیب گوشی های هوشمند با یکدیگر در حال جنگ هستند: هر دو تلفن های اندرویدی تولید می کنند ، اگرچه ما در این راهنمای خاص نمی توانیم گوشی های آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تلویزیون هوشمند: Tizen vs webOS

سامسونگ و ال جی هم از بستر اختصاصی تلویزیون هوشمند خود استفاده می کنند و هم هرکدام دارای طعم شخصی خود هستند.


ال جی از سال 2014 با webOS - یک رابط تلویزیون هوشمند با حداقل فاصله ، پیشرو بوده است. از یک نوار منوی افقی برای برنامه های متداول ، خدمات پخش و ورودی ها ، با قرار گیری قابل تنظیم استفاده می کند ، بنابراین می توانید برنامه های موردعلاقه خود را انتخاب کنید و انتخاب کنید. روی داشبورد آخرین نرم افزار webOS 4.5 همچنین منوهای ثانویه را نشان می دهد که هنگام معلق گرفتن از آیکون برنامه ظاهر می شوند.


پلتفرم Tizen سامسونگ تفاوت چندانی با طرح آن ندارد (می توانید بگویید که تحت تأثیر اولی است) ، هرچند الگوریتم جستجوی چشمگیر به اندازه نرم افزار ThinQ AI ال جی چشمگیر نخواهد بود.


اما دستیارهای صوتی چیست؟ مجموعه های OLED و Super UHD LG با دستیار Google ساخته شده و برخی سازگاری محدود با دستگاه های تحت کنترل الکسا ارائه شده است. سامسونگ از دستیار Bixby شخص ثالث (تا حدودی بدتر) خود استفاده می کند ، هر چند که دوباره فقط برای مجموعه های میان رده یا حق بیمه - و با استفاده از این گزینه دستیار Google یا Alexa را از طریق دستگاه های شخص ثالث استفاده می کند.

QLED یا OLED؟

بازار پریمیوم امروزی به دو فناوری پانل تقسیم می شود: OLED و QLED (اساساً صفحه نمایش LED-LCD با نقاط کوانتومی).


OLED ، مخفف "دیود تابش کننده نور آلی" ، نوعی صفحه تلویزیون است که می تواند به جای اینکه تابش نور از طریق آن باشد ، می تواند از نور خود ساطع شود. این کار باعث می شود نمایشگرهای تلویزیونی باریک و نازک و همچنین امکان کنترل روشنایی پیکسل های مجزا وجود داشته باشد. OLED ها به دلیل رنگهای پر جنب و جوش ، سطح سیاه عمیق و میزان روشنایی کلی شناخته شده اند.


غالباً در صفحه های OLED از "سوزاندن تصاویر" صحبت می شود ، اما بخش اعظم این موارد حکایتی است و احتمالاً شما باید برای تهیه مشکل این مجموعه را بسیار سخت کار کنید.


تمام پنل های OLED توسط LG Display تولید می شوند ، بنابراین حتی اگر Sony OLED در خانه خود دارید ، ال جی را دارید که تشکر کنید.


از طرف دیگر QLED یک فناوری اختصاصی است که توسط سامسونگ ساخته شده است. QLED از یک فیلتر نقاط کوانتومی برای افزایش رنگ و کنتراست استفاده می کند و با تعدادی از مناطق کم نور تفاوت درخشندگی را در صفحه نمایش ایجاد می کند - به جای اینکه بتواند این کار را با هر پیکسل به صورت جداگانه انجام دهد. تلویزیون های QLED همچنین بسیار روشن تر از OLED ها هستند (هزاران نقطه در مقابل صدها) اگرچه می توانند برای نمایش هر دو تصویر سبک و تاریک به همان اندازه همزمان در نتیجه نتیجه بگیرند.



ما در راهنمای QLED vs OLED با جزئیات بیشتری به این بحث پرداخته ایم ، اگرچه اکنون می توان گفت که OLED به طور کلی برای قالب های ویدیویی با کیفیت بالا در محیط های تاریک مشاهده مناسب است ، در حالی که مجموعه های سامسونگ از کنتراست عقب مانده اند ( با یک نمایشگر روشن و تاثیر گذار ، آن را جبران کنید.


هر دو فناوری ، همواره در حال پیشرفت هستند. در حالی که برخی از میزان کم نور بودن OLED نسبت به QLEDs شکایت دارند ، ویژگی جدید سنسور نور ال جی در پاسخ به سطح نور محیط در اتاق ، کالیبراسیون روشنایی و تنظیمات تصویر را تنظیم می کند. سامسونگ بازی جدید خود را در سال 2019 با فناوری جدید Ultra View Angle نیز ارتقا داد.


تلویزیون های جدید سامسونگ برای سال 2020: آینده بعدی چیست؟

Dolby Vision vs HDR 10+

هر دو الگوریتم از فرمت کمی متفاوت برای دامنه پویای بالا (HDR) استفاده می کنند ، در حالی که ال جی Dolby Vision را در محدوده حق بیمه OLED و Super UHD خود قرار می دهد ، در حالی که سامسونگ از HDR10 + برای تلویزیون های برتر خود طرفداری می کند.




هر دو قالب از آنهایی که به عنوان ابرداده پویا نامیده می شوند برای مطابقت با خروجی تلویزیون با محتوای نمایش داده شده استفاده می کنند ، بنابراین صحنه های غارهای زیرزمینی تیره یا اتاق های نورگیر به خوبی سطح روشنایی ، کنتراست و پردازش تصویر را متناسب می کند.


Dolby Vision در واقع فرمت پیشرفته تری است و از رنگ های 12 بیتی به جای HDR10 + 10 بیتی استفاده می شود و همچنین رایج تر است. (در حالی که تعدادی نمایش HDR10 + در Amazon Prime وجود دارد ، شما آن را در Netflix ، Chromecast Ultra یا Apple TV 4K پیدا نخواهید کرد.)


مسلماً ، فرمت HDR ترجیحی فقط نگرانی در انتهای بالاتر دامنه قیمت را نشان می دهد ، اما آنهایی که هزینه زیادی دارند باید با دقت فکر کنند که در مورد کدام سرویس هایی که احتمالاً می خواهند محتوای HDR را بخرند ، مورد توجه قرار می گیرند.


همچنین لازم به ذکر است که پاناسونیک هیچ وفاداری به یک قالب HDR یا دیگری ندارد و حتی تلویزیون LED Panasonic GX800 مقرون به صرفه هم از Dolby Vision و هم HDR10 + پشتیبانی می کند.

سامسونگ در مقابل تلویزیون ال جی: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

این قطعاً برای هر دو سازنده تلویزیون زمان سختی است. جدیدترین خط تولید OLED ال جی در اوایل سال 2020 با تاخیر مواجه شده است ، در حالی که سامسونگ هنوز هم از کاهش فروش تلفن های هوشمند و تقاضای تلویزیون در سال گذشته بازمی گردد.


سامسونگ هنوز هم صدرنشین بازار است و می تواند با برنامه هایی برای هیبرید QD-OLED (کوانتومی نقطه-OLED) خود برای دستیابی به فناوری OLED ال جی این موقعیت را جبران کند - حتی اگر امور مالی ناپایدار آن برنامه ها را به تاخیر بیاندازد. از طرف دیگر ، معرفی ال جی از اندازه پنل 48 اینچی برای تلویزیون های OLED می تواند سهم سامسونگ از تلویزیون های میان رده را هنگام راه اندازی این سال بخورد.


نتیجه گیری اینجاست که ، صرف نظر از سلامت مالی هر یک از شرکتها ، هر دو روی فناوری های نمایش فعلی خود تمرکز می کنند و قرار نیست ناگهان دست از حمایت هر یک از تلویزیون های جدیدی که در حال حاضر به بازار عرضه می کنند ، بکشند. بنابراین مجموعه ای که انتخاب می کنید باید واقعاً مطابق آنچه می خواهید در اتاق نشیمن باشد.


اگر می خواهید یک صفحه QLED روشن و خیره کننده برای روشن کردن خانه شما - یا گزینه هایی مقرون به صرفه مانند RU7470 یا RU8000 - سامسونگ بهترین شرط بندی شماست.


اگر واقعاً بی نظیر قیمت ، چشمگیرترین کیفیت تصویر را در آنجا می خواهید ، در حال حاضر هیچ چیزی در تابلوهای OLED ال جی برای رنگ و کنتراست ضرب نیست (نگاه کنید به: C9 OLED LG). یک OLED 48 اینچی ارزان ترین راه برای بدست آوردن OLED در خانه شما نیز خواهد بود ، بنابراین ارزش دارد تا زمان عرضه مدل جمع و جور CX OLED امسال صبر کنید.


با این حال ، اگر از تلویزیون فعلی خود خوشحال هستید ، اما می خواهید در چند سال دیگر آن را ارتقا دهید - خوب ، این می تواند یک داستان کاملاً متفاوت باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد